Gamla Nyheter

Inte Lika Aktuellt

Medtech

Snabbväxande AMRA tar nästa steg tillsammans med Stormfors

AMRA Medical, vilka Pfizer investerat tungt i och som vunnit DI Digital Startup Tour, växer kraftigt och tar nu nästa steg med sin globala kommunikation.
Fintech

Crosskey mot nya framgångar och kunder i Sverige

Högpresterande Crosskey fortsätter att tillsammans med Stormfors stärka sin position inom banktjänster, kortbetalningar och kapitalmarknad.
Sales

Energin formar Key Solutions nya profil

Att ta fasta på energin som fanns inom organisationen var vägledande när Stormfors Digitalbyrå skapade en ny grafisk profil för säljbolaget Key Solutions, men i början av processen var inte det självklart.
Marketing

Snabbväxande och innovativa Wiraya väljer Stormfors Digitalbyrå

Det svenska marketing tech-bolaget Wiraya har valt Stormfors som långsiktig samarbetspartner för att tydliggöra och kommunicera deras olika tjänster.
Education

Nya tidens B2B-kommunikation - Stormfors föreläser på Berghs School of Communication

Vid utbildningen av nya generationens kommunikatörer på Berghs School of Communication föreläser Petter Plöjel från Stormfors kring nya tidens B2B-kommunikation. Det handlar om hur digitalisering påverkar komplex försäljning och hur detta ställer nya krav på B2B-kommunikation.
SaaS

Noterade Genesis valde Stormfors Digitalbyrå för paketering och lansering av sitt affärssystem iFenix

Uppdraget spänner över hela Stormfors tjänsteerbjudande - från research, strategi och paketering till kampanjkoncept, B2B-webbplats och marknadsaktiviteter.
Law

Greppa GDPR med Stormfors 19 feb

Snart träder GDPR i kraft. Dataskyddsförordningen reglerar då stenhårt den digitala kommunikation för dig, dina kunder, kollegor och leverantörer. Undvik dryga böter med bättre koll på läget.
Manufacturing

Ny PIM-baserad B2B-webbplats demas

Nordic Lights global sales team går igenom sin nya PIM-baserade B2B-webbplats som Stormfors tagit fram. Lansering 2018!
Marketing

Lansering av fallstudie-film

Vi gjorde en liten fallstudie på arbetet vi gjort år recipharm.
Startup

Stormfors grundar systerbolaget Leadfront med konferens inom Marketing Automation som rivstart

“Från Marketing Automation till Marketing Operations” är temat för höstens konferens för dig som vill lyckas med Marketing Automation.
Organisation

Hungerprojektet utser Stormfors Digitalbyrå till officiell samarbetspartner

På Stormfors har vi en gemensam vilja att vara med och försöka förbättra tillståndet i världen vilket resulterat i att vi samarbetar med och stödjer organisationer som KIVA, AMREF Flying Doctors, Makkala Jagriti och Wikipedia. Vi har nu haft turen och glädjen att bli utvald till officiell samarbetspartner till Hungerprojektet!
Medtech

Nasdaq-noterade Recipharm väljer Stormfors Digitalbyrå

Recipharm, ett globalt och mycket snabbväxande CDMO-företag inom läkemedelsindustrin, har byggt ny corporate- och IR-webbplats med hjälp av Stormfors.
Medtech

Startup-vinnaren AMRA väljer Stormfors som långsiktig digital partner

AMRA, som precis vunnit DI Digital Startup Tour, har genom en tung investering från Pfizer nu inlett arbetet med en global expansion i samarbete med Stormfors Digitalbyrå.
Real Estate

Noterade fastighetsbolaget Amasten köper heltäckande webbplats av Stormfors

Som noterat fastighetsbolag så har Amasten två primära målgrupper som måste tillgodoses på webbplatsen - hyresgäster samt aktieägare.
SaaS

The world is a mess. Deal with it.

Formuleringen är en del av den kommunikationsstrategi vi tog fram när vi inledde vårt samarbete med Centuri för flera år sedan. När Stormfors nu fick uppdraget att ta nästa stora steg med Centuris kommunikation så tog vi avstamp i både kommunikations- och affärsstrategin.
E-commerce

Litium stärker sin position och växlar upp med Stormfors

Litium, som levererar paketerade e-handelslösningar till kunder som Adidas, Stayhard, Jollyroom och Teknikmagasinet, förtydligar sin position på marknaden som ett nytänkande produktbolag. Med Stormfors hjälp har man tagit fram en ny identitet och webbplats för att kommunicera positionen.
Media

Stormfors och digitalbyråbranschen på uppgång

Tack vare nya fantastiska medarbetare inom teknik, design, försäljning och UX ökade Stormfors med över 40% i år, för andra året i rad. Vår positionering har även visat sig helt rätt enligt en omfattande intern rapport över byråbranschen gjord av Sveriges Kommunikationsbyråer kring vilka som tänkt långsiktigt och strategiskt rätt.
Fintech

Innovativa Crosskey i samarbete med Stormfors

Crosskey, som är sprungna ur Ålandsbanken, är kända för sina smarta IT-lösningar inom banking och betalningslösningar. I samband mer deras satsning på nya marknader så har Stormfors anlitats som långsiktig samarbetspartner.
Technology

Mäktiga gratulationer till Neonode som nu är listade på NASDAQ

Neonode har gjort en enastående resa och är nu listade på NASDAQ. Sedan företaget lade om kursen för några år sedan och fokuserade på att utveckla touch- och senseteknik har det gått i ett nervigt högt tempo och idag är Neonode världsledande inom sitt område.
Startup

CDON Group & Members.com införlivar shoppingklubben NojNoj

Shoppingklubben NojNoj som i snart ett år erbjudit sina medlemmar exklusiva produkter till rabatterade priser; införlivas nu med CDON Groups satsning Members.com.
Pubilc Sector

Stormfors utvalda till leverantör av digitaltjänster åt offentlig sektor

Öppen programvara växer stort i både privat och offentlig sektor. Stormfors väljer att arbeta med open source för alla webbsatsningar då vi tror på transparens och långsiktiga samarbeten. Att kunna erbjuda strategiska digitala lösningar till den offentliga sektorn är ett naturligt steg i Stormfors expansion.
Media

Stormfors på Drupalcon München

Över 2.000 besökare samlades i år under 5 dagar på Drupal Conference i München. Stormfors var där för att diskutera och nätverka med de främsta utvecklarna i världen.
Media

Reklambyråer inte längre högst i näringskedjan

Reklambranschen rasade under tredje kvartalet enligt IRM. TV-investeringarna men framförallt tryckta medier och dagspress rasade hela 15 procent sedan 2011. Enligt IRM:s analyschef Tobias Hellström blir det svårt för reklammarknaden att återhämta sig. Kundernas behov tillgodoses i högre utsträckning av digitalbyråerna.
IT

Stormfors bygger intranät för Hoist Energy

Hoist Energy gav Stormfors uppdraget att bygga ett intranät för att underlätta konsolideringen av sina företag. Genom att skapa en mötesplats som enkelt nås via webben överbryggas de geografiska avstånden mellan de olika kontoren och de anställda. Intranätet underlättar kommunikationen, ger enkel åtkomst till interna dokument och skapar en gemensam identitet för företagen.
Education

Stormfors bidrar med avancerad webbteknik till Kungliga Vetenskapsakademin och Beijerinstitutet

Beijerinstitutet, ett internationellt forskningsinstitut under Kungliga Vetenskapsakademin, bedriver forskning som bygger på stora mängder semi-strukturerad rådata. Stormfors har utvecklat ett webbaserat system för att effektivt hantera det stora och komplexa material som Beijerinstitutet arbetar med.
Consulting

Stormfors utvecklar ny webbplats åt Niktho Consulting Group

Niktho Consulting Group erbjuder management consulting och har de senaste åren vuxit betydligt. Med en stark känsla för sitt eget varumärke prioriterar de en enhetlig kommunikation. Med utgångspunkt i deras varumärkesplattform och identitet har Stormfors tagit fram en ny webbdesign och utvecklat en responsiv webbplats baserad på Wordpress.
Telecom

Network Automation - ny webbplats i Wordpress

Network Automations unika lösning för styrning av nätverk, NeXa, är en tekniskt avancerad lösning som möjliggör nätverk genom att använda befintliga koppartrådar. För att framhäva och illustrera Network Automations unika nätverkswitchar och deras potential har Stormfors skapat en lättläst och överskådlig webbplats i Wordpress
Recruiting

Stormfors skapar New York inspirerad grafisk profil åt Kimm

Wisegroup storsatsar inom rekrytering av talanger inom kommunikation, information, media och marknad. För att attrahera den avsedda målgruppen har Stormfors skapat en ny grafisk profil inspirerad av New Yorks dynamiska city-miljöer.
Media

Resumé uppmärksammar Stormfors

Resumé som är Sveriges största tidskrift för kommunikationsbranschen har uppmärksammat vårt partnerskap med PR-byrån Angselius Rönn. Artikeln beskriver vårt samarbete och de inledande åtgärder inom strategi och digital kommunikation som vi hjälpt Angselius Rönn med.
Public Relations

Stormfors och Angselius Rönn inleder sitt samarbete med Drupalbaserad webbplats

I Angselius Rönn hittade Stormfors en jämlike med samma passion för förändring och utveckling. Samarbetet resulterade inledningsvis i deras nya Drupal-baserade webbplats.
Media

Drupalföretagen ställde ut gemensamt på Webbdagarna

Ett nytt initiativ för Drupal och Drupalister presenterade sig under webbdagarna.
Organisation

Stormfors lyfter Albaecos digitala närvaro

När Albaeco kontaktade Stormfors för en ny webbplats var det snabba ryck som gällde. På kort tid skapades en informativ och säljande webbplats.
Real Estate

Mäklarbyrån Wrede får ny webbplats

Mäklarfirman Wrede grundades på 80-talet av familjen Wrede. I över 20 år har de förmedlat exklusiva innerstadslägenheter, vackra villor i Stockholms närområden och eftersökta lantställen och egendomar.
Education

Stormfors skräddarsyr utbildning i HTML5 för seniora IT - konsulter

HTML5 är ett kraftfullt verktyg som löpande öppnar upp nya möjligheter för de programmerare som behärskar det. För att möta efterfrågan av utbildning har Stormfors Digitalbyrå skapat en 3-veckors kurs efter kontorstid för Kvadrats seniora IT-konsulter. Genom att först kartlägga deltagarnas kunskaper och yrkesmässiga behov kunde vi skräddarsy en lösning med konkreta laborationer och hemuppgifter som anpassats för konsulter inom Business-to-Business.
SaaS

Stormfors förbereder Centuri för internationell expansion

Snabbväxande B2B-företaget Centuri satsar på en internationell expansion för att med full kraft utmana de etablerade jättarna inom dokument, avtals och avvikelsehantering. Som ett led i expansionen har ett långsiktigt samarbete inletts med Stormfors. Centuri levererar helhetslösningar till sina kunder och i samma anda har Stormfors tagit ett helhetsgrepp om deras kommunikation.
Media

Stormfors och digitalbyråbranschen fortsätter att växa

Stormfors Digitalbyrå har vuxit varje år sedan verksamhetens start 2009. I bokslutet som stängdes den 30e juni 2013 ökade vi omsättningen med 16%. Ett resultat av ökat förtroende och ökande efterfrågan på byråer med kombinerat vass digital och strategisk kompetens.
Media

Resumé uppmärksammar Stormfors nya B2B-kunder

Tidningen Resumé uppmärksammar att Stormfors vinner fler B2B-kunder och skriver om hur vi genom kommunikationsstrategi och digital kommunikation skapar nya affärsmöjligheter åt våra kunder.
Education

Statistiken och forskningen bakom Stormfors affärsidé och framgång

Stormfors strävar efter att revolutionera företagskommunikation för B2B-bolag. Många av de stora framstegen inom företagskommunikation har hittills dröjt med sitt genomslag bland just B2B-bolagen. Detta beror oftast på en mer avancerad säljprocess samt mer komplexa tjänster och produkter. Nu märker vi dock att trenderna, tekniken och strategierna börjar hinna ikapp, vilket bekräftas av nedanstående statistik. Vi på Stormfors Digitalbyrå har bestämt oss för att leda denna spännande utveckling och det verkar onekligen som att vi är på rätt spår.
Organisation

Stormfors stödjer den indiska hjälporganisationen Makkala Jagriti

Stormfors vill inte bara leda den digitala revolutionen inom företagskommunikation. Vi vill också vara ett föredöme i samhället, så att våra kunder och medarbetare är stolta över oss. Ett led i denna strävan är att Stormfors stödjer den indiska hjälporganisationen Makkala Jagriti (som betyder ”Awakening of Children” på språket hindi).
Banking

SAXO väljer Stormfors som partner

Vi är rejält glada att SAXO valt oss som partner för strategi och digital kommunikation.
IT

Lekab satsar på digital kommunikation med Stormfors

B2B-företaget Lekab har nyligen inlett ett spännande samarbete med Stormfors för att stärka företagets digitala kommunikation. Lekab har sedan grundandet 1994 positionerat sig starkt inom intelligenta SMS-, messaging & fax-produkter och är nu redo för nästa stora steg online.
Organisation

Skattebetalarna hittar rätt med Stormfors

Medlemmarna i Skattebetalarnas Förening kämpar för ett Sverige med bättre välfärd och lägre skatter. De har nu vänt sig till digitalbyrån Stormfors för en ny identitet, strategisk kommunikation och en helt ny webbplats.
Media

CAP&Design lyfter fram Stormfors samarbete med FundedByMe

IDG-ägda tidningen CAP&Design har skrivit en artikel som beskriver projektet och vårt samarbete med europas största crowdfundingplattform FundedByMe.
Investor Relations

InternetWorld publicerar ingående projektbeskrivning av Stormfors samarbete med FundedByMe

Tidningen InternetWorld, som även ligger bakom Webbdagarna, har publicerat en ingående projektbeskrivning av hur Stormfors samarbete med FundedByMe kring sammanslagningen av deras webbplatser och nya identitet har gått till.
Media

Gustavs design är med och vinner pris i Apple Design Awards

Min inställning till design är att alltid göra det intuitivt och enkelt för användaren. Det var det vi i teamet utgick ifrån när vi arbetade med Pacemaker, säger Stormfors lead designer Gustav.
Media

Stormfors starka team av webbutvecklare förstärks ytterligare - rekryterar igen

Stormfors team av webbutvecklare har expanderat under året. Karl Bredenberg är en av dem som fått en plats bland kompetensen. – Jag märkte direkt att alla står upp för varandra, oavsett om du är ny eller har jobbat på Stormfors länge. Alla tar sig tid att hjälpa till. Det är med och skapar den bra stämningen här, säger Karl Bredenberg.
Media

Stormfors växer – rekryterar front end developer

Våra lokaler på Kommendörsgatan i Stockholm har fått en ny spetskompetens. Senaste tillskottet till Stormfors-teamet är webbutvecklaren Emilia Fasth. – Här finns utrymme att växa, säger Emilia.
Event

Key Note Speaker på Summit

Stormfors var idag Key Note Speaker på Summit. Petter, delägare och medgrundare av Stormfors Digitalbyrå, talade om hur affärsstrategin omvandlas till en kommunikationsstrategi och hur den i sin tur översätts till taktiska åtgärder med fokus på digital kommunikation och LinkedIn.
Investor Relations

CFO World publicerar artikel av Stormfors

Tidningen CFO World publicerade i sitt senaste nummer en artikel som Stormfors skrivit om Investor Relations kommunikation och hur man i digitala kanaler skapar förtroende hos investerare.
Media

Stormfors förstärker styrelsen med Radisson- och Vasakronan-profilen Pia Clark för att fortsätta den snabba tillväxten

Stormfors förstärker styrelsen med Radisson- och Vasakronan-profilen Pia Clark för att fortsätta den snabba tillväxten.
IT

Snabbväxande SNOW tar hjälp av stormfors för expansion i Asien

Snow Softwares kraftiga expansion visar inga tecken på att sakta ner. Licenshanteringsföretaget med huvudkontor i Stockholm finns idag representerat i fjorton länder världen över. Idag bröts ytterligare en barriär när företagets webbplats lanserades på kinesiska, ett stort steg för att kunna konkurrera än bättre i landet.
Media

Stormfors rekryterar två nya webbutvecklare

Stormfors nya stjänskott heter Mohammed Alasaad och Sebastian Westberg. Med Mohammeds breda erfarenhet och Sebastians höga ambitioner fortsätter Stormfors att expandera.
Media

Tack för ytterligare ett rekordår för Stormfors

Under vårt senaste verksamhetsår ökade Stormfors omsättningen med drygt 43%! Den stadiga årliga tillväxten sedan bolagets grundande forsätter alltså och är bl.a. ett resultat av fokuserat arbete med vår nyckelmålgrupp, snabbväxande B2B-bolag.
IT

Stormfors gör Zenterio till hitbolag 2014

Stormfors samarbete med snabbväxande mjukvaruföretaget Zenterio har precis resulterat i att de utsetts till Hitbolag Nr 2 2014 av Computer Sweden.
Media

Stormfors besöker Japan

IMJ Group, som är Japans största byrå, skickade oss en inbjudan att komma till Tokyo för att presentera Stormfors för ledningen och för att träffa sju av deras globala kunder. Vi tänkte, i några minuter, och tackade sedan JA!
Media

Jämställdhet är viktigt för Stormfors lönsamhet

Vi lärde oss tidigt att det är viktigt med en diversifierad organisation för att kunna utvecklas och vara lönsamma. Vi fick ofta frågor från kunder varför vi endast var killar vilket gjorde att första steget i vår jämställdhetsresa blev att få in fler tjejer. Vi trodde att det var svårt för bolag med ett teknikteam att attrahera kvinnliga utvecklare vilket skapade undanflykter, tex “det finns såklart superduktiga tjejer därute men de är både färre än killarna och såklart mer eftertraktade av bolag som vi inte kan tävla mot”.
Organisation

Stormfors stödjer kvinnligt entreprenörsskap

Kvinnliga entreprenörer får för liten del av investerarkakan. Nu är Stormfors med och ändrar på förutsättningarna genom att stötta Genius - ett initiativ för att lyfta kvinnor och deras affärsidéer.
Organisation

OK väljer Stormfors och Drupal framför EPiServer

När konsumentkooperativet OK med sina 1,1 miljoner medlemmar skulle lansera en utbildningsportal stod valet mellan EPiServer och Drupal från Stormfors. För IDG berättar OK hur de resonerat.
Health

Stormfors levererar Sveriges största digitala Yogalösning i Drupal

Med ett helhetsgrepp över Yogayamas varumärkesprofil och tjänster har Stormfors utvecklat en helt ny webbplats i Drupal.
Consulting

Helena på Meritmind berättar hur de använder sin varumärkesplattform från Stormfors

Helena Casserlöv-Kvist, VD och grundare av Meritmind, skriver en krönika om karriär-rådgivning och entreprenörskap på IDG. I sin senaste krönika berättar hon om vikten av kärnvärden och hur Meritmind använder sina för att skapa långsiktigt tillväxt och balans.
Technology

Marknaden för Drupal och Wordpress växer

Marknaden för öppen källkod växer med full kraft. Det innebär att digitala webbaserade publiceringsverktyg som Drupal och Wordpress allt mer dominerar på marknaden som det framtidssäkra valet för moderna företag.
Telecom

Ericsson väljer Stormfors för ny R&D Webbplats

Gamers har till största delen varit hänvisade till textchat eller IP-telefoni i sin kommunikation med varandra. Ericsson har utvecklat en ny teknik som förbättrar spelarnas möjligheter att kommunicera med varandra in-game. Tekniken integreras med spelmotorn vilket gör att spelarnas dialog utspelar sig tredimensionellt och helt integrerat med spelets grafiska 3D-miljö. Med tekniken vänder sig Ericsson In Game Communication [EIGC] till företag inom spelutveckling över hela världen.
Consulting

Stormfors är stolta att lansera Meritminds nya webbplats

Meritmind är Sveriges ledande företag för kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet. Enligt Dagens Industris Gasellista så hamnar Meritminds tillväxt på tredje plats bland företag i Stockholm med minst 150 MSEK kronor i omsättning. Veckans Affärer har utsett Meritmind till ett av Superföretagen i Sverige.
Law

Identitet och webb till advokatfirman Carthiel

Gustaf Cardelius, Niklas Carlbom och Daniel Thiel har nyligen valt att lämna Advokatfirman Lindahl för att starta Advokatfirman Carthiel. Carthiel kommer att erbjuda affärsjuridisk specialistrådgivning med fokus på företagsöverlåtelser och finansiering.
Education

Naprapathögskolan publicerad i Drupal

Naprapathögskolan är störst i Norden inom avancerad manuell medicin och har vuxit stadigt sedan starten 1970. I nära samarbete med NPH utvecklade Stormfors den nya webbplatsen som bland annat använder en specialanpassad administrationsdel med dynamisk blockhantering samt publicering.
Organisation

Stormfors levererar Wordpress åt Retail Network

Nystartade Retail Network Bar är det självklara nätverket för retailmänniskor.
Real Estate

Stormfors lanserar ny webb åt Recidence Fastighetsmäkleri

Residence Fastighetsmäkleri är Sveriges ledande aktör vid förmedling av exklusiva bostäder. Stormfors har stått för implementateringen av den nya designen i Drupal. Till de mer avancerade funktionerna hör XML-aggregering via Vitec och Svensk Fastighetsdata, Panels Everywhere, Panel Tabs och dynamiska listningar.
Startup

Stormfors lanserar Sveriges nya Private Shopping Club NojNoj

Tillsammans med NojNoj lanserar Stormfors Sveriges nya Private Shopping Club byggd i Drupal. NojNoj är en medlemsklubb som erbjuder sina medlemmar tidsbegränsade kampanjer med kraftigt rabatterade exklusiva produkter inom mode, design, heminredning, upplevelser och resor.
Event

Stormfors firar året med stjärnkocks-matlagning

Stormfors firar utvecklingen med gemensam matlagning på Aveqia där vi fick betryggande hjälp från stjärnkockarna Jean-Philippe och Anna.
Technology

Nu är det open source som gäller

Idag publicerades en mycket intressant artikel på InternetWorld.idg.se där Thomas Barregren (VD NodeOne) och Martin Edenström (CMS bloggare MKSE.com) ger sin syn på Drupal och open source.
Organisation

Stormfors bygger OK Akademi utbildningswebb i Drupal

OK är ett konsumentkooperativ bestående av sju självständiga ekonomiska föreningar. Föreningarna ägs av över en miljon medlemmar och förtroendevalda i Sverige och omsätter mer än nio miljarder kronor.
Senaste nyheterna      ->