Snabbväxande och innovativa Wiraya väljer Stormfors Digitalbyrå

Det svenska marketing tech-bolaget Wiraya har valt Stormfors som långsiktig samarbetspartner för att tydliggöra och kommunicera deras olika tjänster.

Wiraya, som nyligen fick 20 miljoner i “Horizon 2020” EU-bidrag för vidareutveckling av artificiell intelligens inom digital kundkommunikation, samarbetar med Stormfors för att på ett tydligt och attraktivt vis kommunicera sina komplexa B2B-tjänster mot sina målgrupper.

De resultat som Wiraya uppnår för sina kunder är imponerande vilket gör att efterfrågan är stor. Men de tjänster som Wiraya erbjuder använder avancerad ny teknologi som AI och kan vara svåra att greppa funktionsmässigt. Genom att på ett tydligt och visuellt vis kommunicera hur tjänsterna fungerar och skapar resultat så förenklas säljarbetet och fler nya kunder kan tas ombord, på kortare tid.

Stormfors har tidigare tagit fram Wirayas grafiska profil och med de nya uppdragen inleds ett långsiktigt samarbete.

“Att samarbeta med ett så innovativt bolag som Wiraya är extra kul då vi båda drivs av att förnya branscher genom ny kommunikationsteknik, med målet att skapa påtagligt förbättrade resultat för våra kunder”, konstaterar Petter Plöjel, Co-founder på Stormfors.

Wiraya, som växer kraftigt med kontor i London utöver Stockholm, är ett av de ledande martech-bolagen och lyfts fram av Beaconomist i deras senaste rapport kring framtiden inom branschen.

“Vi ser fram emot ett djupare samarbete med Stormfors eftersom de har en god förståelse för hur B2B-marknadsföringen har förändrats i takt med digitaliseringen och företagskunders digitala köpprocesser. ”, säger Charlotte Banning, Head of Marketing på Wiraya.