Nasdaq-noterade Recipharm väljer Stormfors Digitalbyrå

Recipharm, ett globalt och mycket snabbväxande CDMO-företag inom läkemedelsindustrin, har byggt ny corporate- och IR-webbplats med hjälp av Stormfors.

Den nya webbplatsen är byggd i senaste versionen av Drupal vilket gör att stora delar av innehållet kan justeras direkt på webbplatsen, dvs utan att man behöver gå in i det bakomliggande administrationsgränssnittet.

Som börsnoterat bolag måste Recipharms webbplats följa compliance-reglerna och webbplatsen har integrationer mot Cision, där vi hämtar aktierelaterad information såsom aktiekurs, pressreleaser och nyheter till IR-delen. 

Vi valde att samarbeta med Stormfors då jag kände att vi förstod varandra från starten. Dom såg hela bilden, begrep vår affär och har bevisat att dom bryr sig om vår kommunikation lika mycket som vi gör. Så jag är väldigt glad att ha Stormfors som samarbetspartner”, säger Linda Holmström, fd Brand & Communications Manager på Recipharm.

Nya webbplatsen är bland annat optimerad för Marketing Automation för att skapa och värma leads. En videobaserad projektstudie med detaljinfo och resultat är under produktion och släpps inom kort.

Vi är mycket glada för Recipharms förtroende och att de såg möjligheterna med att bygga webbplatsen i Drupal 8. Alltid extra kul med kunder som vågar och tror på ny teknologi”, säger Petter Plöjel, managing partner på Stormfors.