Snabbväxande AMRA tar nästa steg tillsammans med Stormfors

AMRA Medical, vilka Pfizer investerat tungt i och som vunnit DI Digital Startup Tour, växer kraftigt och tar nu nästa steg med sin globala kommunikation.

AMRA, som grundades i Sverige 2010, är först i världen att omvandla bilder från MRI-scanners till 3D-baserade fett- och muskelmätningar via en molnbaserad tjänst. 

Stormfors och AMRA fortsätter samarbetet som inleddes 2016. Ett av de första projekten var att ta fram en ny corporate webbplats, vilken nu lanserats. 

“AMRAs positionering grundar sig i att ständigt ligga i framkant inom vårt område. Detta ställer stora krav på centrala delar som vår webbplats. Stormfors har här utvecklat en solid plattform som boostar vårt varumärke via design och animationer. Även konverteringen har optimerats. Resultatet är en bra bit över våra mål! Den professionella handledning som genomsyrar samarbetet är viktig för oss och har bidragit till att vi överträffat vår målbild.”, konstaterar Marie Börjesson, Senior Director Brand & Marketing, på AMRA Medical. 

Förutom att kommunicera AMRAs position som världsledande så är den nya webbplatsen optimerad i user experience, design och konvertering för att effektivt generera relevanta leads som man sedan kan ta vidare in i nurturing-fasen av marknadsarbetet. Flödet genom webbplatsen understöds av effekter och animeringar för att leda besökarna genom innehållet och mot rollanpassade call-to-actions.

Med nya webbplatsen som nav fortsätter nu arbetet med att etablera AMRAs som “the game changer” för att skapa nya affärsmöjligheter. 

“Vi upplever det här projektet som extra givande då det är en fortsättning på det strategiska arbete som vi påbörjade när vi inledde vårt samarbete med AMRA 2016. Det känns väldigt kul att ta nästa steg och konkretisera strategin tillsammans.” säger Monir Fekri, Projektledare på Stormfors. 

Här kan du se AMRAs nya corporate webbplats.