Det händer mycket inom webbutveckling, speciellt inom front-end. För att kunna leverera de bästa webbplatserna gäller det att hålla sig uppdaterad, och det kan man bland annat göra genom att gå på konferens och lyssna på vad de främsta inom vår industri har att säga. Konferensen Front-Trends är inne på sitt fjärde år och hölls i år den 7-9 maj i Warszawa, Polen, och jag var där och insöp inspiration och nya kunskaper.

Tidningen CFO World publicerade i sitt senaste nummer en artikel som Stormfors skrivit om Investor Relations kommunikation och hur man i digitala kanaler skapar förtroende hos investerare. 

Stormfors var idag Key Note Speaker på Summit. Petter, delägare och medgrundare av Stormfors Digitalbyrå, talade om hur affärsstrategin omvandlas till en kommunikationsstrategi och hur den i sin tur översätts till taktiska åtgärder med fokus på digital kommunikation och LinkedIn. 

Tidningen InternetWorld, som även ligger bakom Webbdagarna, har publicerat en ingående projektbeskrivning av hur Stormfors samarbete med FundedByMe kring sammanslagningen av deras webbplatser och nya identitet har gått till.

IDG-ägda tidningen CAP&Design har skrivit en artikel som beskriver projektet och vårt samarbete med europas största crowdfundingplattform FundedByMe.