Under vårt senaste verksamhetsår ökade Stormfors omsättningen med drygt 43%! Den stadiga årliga tillväxten sedan bolagets grundande forsätter alltså och är bl.a. ett resultat av fokuserat arbete med vår nyckelmålgrupp, snabbväxande B2B-bolag.

Stormfors önskar dig en skön jul och ett framgångsrikt 2015! Istället för julklappar har vi i år valt att stödja nonprofit-organisationen Kiva som delar ut räntefria microlån i utvecklingsländer. Kiva hjälper främst kvinnor att starta projekt och små verksamheter som kan ge dom en bättre ekonomi och ökad trygghet.

Stormfors samarbete med snabbväxande mjukvaruföretaget Zenterio har precis resulterat i att de utsetts till Hitbolag Nr 2 2014 av Computer Sweden.

Det händer mycket inom webbutveckling, speciellt inom front-end. För att kunna leverera de bästa webbplatserna gäller det att hålla sig uppdaterad, och det kan man bland annat göra genom att gå på konferens och lyssna på vad de främsta inom vår industri har att säga. Konferensen Front-Trends är inne på sitt fjärde år och hölls i år den 7-9 maj i Warszawa, Polen, och jag var där och insöp inspiration och nya kunskaper.

Tidningen CFO World publicerade i sitt senaste nummer en artikel som Stormfors skrivit om Investor Relations kommunikation och hur man i digitala kanaler skapar förtroende hos investerare.